Att komma ut ur skalet

Efter många veckors kamp med att försöka ta in alla intryck efter vad jag åstadkom från föreläsningen och allt efter så känns det faktiskt som att jag håller på att hitta ut på banan igen. Känns både skrämmande att stå där vid tröskeln och gå ut för att möta världen med en ny syn på livet, det är en helt fantastiskt känsla. För visst har livet spelat mig ett spratt ett tag nu, men nu får det bära eller brista jag måste ta tag i det, ta dem där stapplande stegen mot frihet. Det är nu som jag ska börja leva och älska livet lika mycket som jag älskar mig själv.

För idag klev jag faktiskt ut ur garderoben och berättade för min omgivning att jag inte tycker om det motsatta könet utan att jag faktiskt tycker om människor utav det egna könet, ja jag är flata. Jag har faktiskt försökt att lura mig själv genom att försöka tycka om pojkar men det har bara inte gått, jag blir inte attraherad utav dem. Nä, det är kvinnor och återigen kvinnor som gäller för mig. Det var som en tung sten släpptes från mina axlar när jag väl kom ut, ett lyckorus for genom kroppen, pulsen gick upp i 280 knyck när jag insåg vilken enorm respons jag fick genom att berätta. Många visste redan hur det låg till utan att jag ens hade sagt något innan. Lättnadadens suck drog sig igenom.

Jag kunde andas ut. För min släkt och mina vänner är jag fortfarande Linda precis så som jag är oavsett mina val.

Jag kan börja leva nu, på riktigt! Känslan jag har inom mig är en helt underbar känsla! Livet leker!

Det är så gott att må gott igen!

 

Peace 

 

 

 

Leave a Reply

