Utmaningar är till för att vinna

Jobbade idag och vid halv fyra så höll vi på som bäst med att prissätta saker som skulle ut, där och då slog ångesten till med en enorm kraft och anledningen var…

Jag stod och gick igenom en låda som skulle tömmas så vi kunde lägga julsakerna i den istället. Står där och känner att jag göra nytta (vilket jag oftast gör) och ser något som påminner mig om en mörk och hemsk tid som jag mer eller mindre hela tiden brottas med.
Där i botten ligger ett jävla rakblad (!) och det blänker så fint, tar upp det en stund och vill mest bara dra fingret över den vassa kanten bara för att känna den mot huden en sista gång. Men nej för fan Linda skärp dig var det någon som sa, jag ropade på C och hon förstod direkt. Jag rent skakade inombords av RÄDSLA ville egentligen inte ta i det, ville inte ens se det. Hon tog det ifrån mig. Jag fortsatte med att rensa lådan och till min stora förskräckelse så ser jag fler (!) vad i hela helvete tänkte jag och ropade på C ytterligare en gång och hon tog dem. Då trodde jag det var slut…men ack så fel jag hade – hittade ytterligare en förpackning och tog det i handen, tänkte för ett kort ögonblick; vart fan gömmer jag det!? Men hinner inte långt i tanken förrän C kom igen och såg vad jag hade hittat och även då tar hon det….så nu var det slut. Var tvungen att gå ifrån en stund och hämta andan. Men inom mig startade ett krig!

Ett stort jävla krig!

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Kände hur tårarna brände och hur en stor klump av rädsla, bitterhet och skam växte sig i halsen på mig. ❤

För fan Linda du får inte, du är så otroligt stark i dig själv du klarar vad fan som helst. Och ja visst, det gör jag men att bli påmind om en svunnen tid är förjävligt. Jag kunde nästan känna smärtan jag en gång hade plågat min hud och min kropp med. Inget jag vill uppleva igen.

Men vet ni en sak, att vara beroende är ett helvete i sig. Det var någon som sa till mig en gång “att självskada sig själv är ungefär som en drog”. Jag må hålla med lite där, för det är verkligen det. Men man lär sig för varje dag hur man ska tackla problemen och vara “ren”.   En sak har jag lärt mig och det är att man jobbar hela tiden med sig själv och man måste våga anta utmaningen som man möter i det dagliga livet. Man kan misslyckas ibland, trilla tillbaka. Men det har jag gjort så många gånger förr och vet hur svårt det är att verkligen ta sig upp igen och ut på banan.
Men idag fixade jag att stå emot “frestelsen” jag gjorde det och jag är förbannat stolt över mig själv! 🙂

Ett stort tack och en stor kram till C för att du såg vad jag tänkte och hjälpte mig i stunden! Du är verkligen en klippa!

Jag är en jävla fighter.

image

Leave a Reply

