Take me for who I am

Hellu på er! 

Har precis satt ner röva i soffan efter en helt underbar kväll hos goda vänner där det blev grillat och lite fix och trix med håret mitt. 🙂 Ja jag säger då det, är jag inte udda så är jag! Men det är ju det som gör mig till den jag är. Man måste våga sticka ut och vara sig själv eller hur. 😉 Men nä….slänger i bilder på hur håret blev, and I like it!

SAM_0569                                                       

SAM_0568Men som sagt jag måste inte vara som alla andra. Jag vill inte vara en i mängden och följa normen. Jag vill vara jag!

Annars då? Jodå det är finns hopp om livet, tacka gudarna för det. Jag har länge snurrat in mig i något jävla strul och allt verkar tamejfan hända mig. Men nu jävlar siktar jag högt och mot stjärnorna. Jag äger mitt liv och jag tänker leva mitt liv full ut precis så som jag vill. För vet ni en sak, jag är stolt och jävligt glad över att vara jag.

Men jag tänkte ta upp en sak, en viktig sak.

Jag har en historia, ett förflutet. Människor kan lätt få fel uppfattning om mig. Men innan du dömer mig så se till att gå i mina skor och gå de vägar jag gått. För jag har fallit många gånger efter vägen och rest mig upp igen. För snart 5 år sedan slutade jag med alla mina mediciner, rasade i vikt och fick upp ögonen för livet. Jag har varit “frisk” i lika många år. Men visst jag har sjukt mycket kvar att lära mig utav livet. Jag kan falla, jag kan bli sårad, jag kan ånga saker i livet. Men jag har kommit så otroligt långt i mitt liv så ni anar det inte. Visst jag har saker kvar att arbeta med MEN det gör inte mig till en dålig människa, snarare tvärtom. Och folk som dömer mig för fort utan att ta reda på sanningen först är inget jag vill ha i mitt liv, det stjäl bara en massa energi från mig då. Om man vill veta saker så måste man även våga fråga annars får man inga svar. Jag kan vara ärlig, jag har ärr på både insidan och utsidan. Vilket jag inte önskar att någon borde ha. Men för det gör det inte mig till en dålig människa. Jag har glimten i ögat, humorn och jag har en gnutta galenskap också. Kort och gott en blandning av allt.

När jag var 20 fick jag min diagnos borderline, jag har aldrig känt att den stämmer in på mig. Och omgivningen har ställt sig frågande till om jag verkligen har den. Vilket jag tror att jag inte har. Idag har jag en praktikplats och målet med den är att jag ska komma ut i arbetslivet sakta men säkert vilket jag ser framemot. Mitt delmål är att vara halvtidspension och jobba halvtid. Ett område jag skulle kunna jobba inom är Röda Korset, ett ställe jag trivs på fruktansvärt mycket. Man får hjälpa människor på olika sätt och även möta människor från alla möjliga kulturer. Arbetet som görs via Röda Korset är helt fantastiskt, och alla dessa frivilliga som ställer upp, vilka människor!

Men nåja…tillbaka till dit vi var. Jag har kan ha svårt med känslor,dem kan dala väldigt mycket. Men jag vet idag hur jag ska hantera saker och ting. Jag minns en läkare som sa till mig “Linda du kommer aldrig kunna jobba, inte heller kunna leva ett normalt liv. Du kommer få äta mediciner för resten utav livet för att hålla sjukdomen i skickMen ha på dig! Se på mig idag, inte ett jäkla piller inga som helst, jag jobbar, jag har ett normalt liv. Hur går det till om jag får fråga? Väljer man bara livet så kommer resten utav sig självt. Jag lever, jag mår bra!! Men jag är livrädd för mig själv då jag inte vet hur det är att leva ett normalt liv, jag vet bara av det liv jag lämnat. Men jisses, varje dag möter jag på nya utmaningar och det känns så underbart. Jag lever här och nu, det som har varit har varit och framtiden vet jag inget om. Jag vet bara om nuet.

Så snälla döm mig inte på förhand! Jag är precis som dig en människa.

Och en sak till…du äger, jag äger – vi äger livet! 

Idag är jag föreläsare på http://www.thefight.se det bästa val jag någonsin gjort!!!

Tace care!

One thought on “Take me for who I am

Leave a Reply

