Trokanterit = SMÄRTA!

Vill bara börja med att säga att den här låten är så  jävla grym! Jag kan inte få nog av den 🙂 Och det är en underbar människa som fått mig att lyssna på den! *ler*

Men ja..igår kväll fick jag lov att åka in på akuten, smärtan i höfterna var fruktansvärda och tårarna brände bakom ögonlocken. Jag vill ju inte gärna gnälla över smärtan. Men jisses igår var det förjävligt rent ut sagt. Jag kunde ha smällt i för någon om det stod någon bredvid mig vill säga. Men jaja, in på akuten kom jag tack vare en underbar vän som ställde upp trots att hon lagt sig…När vi väl kom dit så fick vi i princip komma in på ett rum relativt snabbt. Hann inte vänta länge inne på rummet heller förrän läkaren kom. Världens bästa läkare enligt mig. Har mött henne ett flertal gånger förr. Och dessutom var det fullt av välkända ansikten på akuten igår från den tiden jag var sjuk. Och klart att alla ville komma in och surra och fråga hur det var med mig nu för tiden. Och när jag då berättade hur långt jag kommit så vart dem otroligt glad för min skull. Jag menar många gånger hade jag gett upp hoppet. Men jag tror nog att dem innerst inne alltid har trott på mig även om det just då såg mörkt ut. Men nåja, slutpratat om det…nu tillbaka till dit vi var. 🙂 Läkaren pratade med mig och bad mig sedan att lägga mig på britsen. Hon klämde och kände på båda sidor och jävlar – jag skrek så jag fick hålla i mig någonstans. Det gjorde så fruktansvärt ont, så jag måste ha väckt dem döda. Men ja…när hon plötsligt bara slutar och går ut från rummet så tittade jag på min vän och sa : “skrämde jag iväg henne” haha vi skrattade gott. Humöret var då det inget fel på. Försökte skämta och ha mig trots smärtan. Men ibland kanske det behövs just i sådana situationer och jag lovar läkaren var inte heller så dum. Hon hängde med i skämten. Men när läkaren kom in igen med en vagn framför sig med sprutor på så kände jag bara “nä nu fan blundar jag“. Sedan tvättade hon och körde i en 8 cm lång nål i min höft med lokalbedövning. (det skulle göra att jag skulle få somna utan smärta) Sedan fick jag en spruta i höger höft med kortison, ja det var den höften som var värst igår. Och det som troligen orsakar det hela är något som heter Trokanterit (klicka så får du information) och jag lovar det är ingen lek. Blir det inte bättre så är risken väldigt stor att det blir operation för att få bukt med besvären. Men man måste testa allt först. Tyvärr har sjukgymnasten inget mer att komma med, han kan inget göra längre då det inte vill ge med sig. Men ja, jag lever på hoppet i alla fall. Har gått med smärtan nu sedan i höstas. Så vi får väl se vad som händer. Det kan väl bara bli bättre eller hur? 😉

trochbursitis

Men ja annars är det lugna puckar här hemma. Motvilligt fick jag lov att stanna hemma idag. Annars är jag envis som en åsna och gör saker i alla fall fastän jag inte borde. Så dagen har spenderats i soffan framför film, musik och datorn. Druckit ex antal koppar kaffe. Sovit i omgångar. Tagit små rundor med lillgrabben. Men det känns att jag lever…har ont efter gårdagen…hoppas det är bättre imorgon så jag klarar av att “springa” till jobbet 😉 haha! Skämt å sido.

Men ja så ligger det till i alla fall. Nu ska jag avrunda här och fortsätta surra med trevligt folk.

Peace ❤

Leave a Reply

