Det man inte talar om.

Sitter hemma i soffan, sjuk och jävlig och tänkte jag kunde uppdatera här. I bakgrunden hörs Sara Vargas senaste låt “Det man inte talar om” en mycket stark och berörande låt.

“Att det gör ont i själen, är ingenting man talar om. Dem flesta orkar inte lyssna eller så vänder dem sig om. Då fanns du där.” ❤ Dem där raderna har etsat sig fast i mitt huvud. Det är så sant, så sant. För så har det varit för mig. Det var inte många som orkade lyssna på mig när jag mådde som sämst…

Men ja, i fredags hade jag en föreläsning inbokad i Ljusdal och det gick super bra! Denna gången hade jag inte ens hunnit känna efter. För plötsligt var jag där. Plötsligt stod jag där och hann inte ens känna eller tänka att jag var nervös. Jag gjorde mitt, körde mitt race. Berörde en handfull utav människor. Det gick in. Det var svårt att själv hålla sig när jag såg dem som berördes till tårar. ❤ Kärlek ❤ Det är ni som lyssnar, som finns runt omkring mig som får mig att våga fortsätta kämpa med mitt projekt. För jag vet att det BEHÖVS och det behövs lyftas fram. Jag är stolt över att kunna göra det här, trots dåligt betalt. Trots att jag många gånger bara vill ge upp och skita i allt. Men jag gör det för min skull och för människorna där ute.

Kom och tänka på en sak. Det syns inte utanpå hur man mår, det bara känns inuti människan själv.

Det här inlägget började jag med i morse btw; under tiden har jag hunnit med att ta en tripp till Bollnäs och gjort stan osäker. Ätit på kina där jag tog tre små rätter. Det behövde jag. Men nu känns det att man hållit gång hela dagen. För nu är jag helt slutpumpad och febern gör sig påmind. Måtte jag bara bli bättre så jag kan åka bort på torsdag. 🙂

Jaja…annars är det rätt lugnt. Imorgon är det jobb som gäller, fortsätter med halvdagar då höfterna krånglar mer än vanligt nu utan kortison. Så käkar alvedon men det vill sig inte riktigt bita på mig. Blir bara krasslig i magen. Så ska nog ge fan i dem där tabletterna nu. Suck.

Men ja, ha det gott folket!

Leave a Reply

