Nytt kapitel

Jaha, snart är helgen slut och imorgon måndag börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Jag har valt att lämna Röda Korset med huvudet högt och med en kämparandanda som aldrig förr.
Det är dags för mig att prova något nytt, det är spännande men också sjukt nervöst. Jag börjar i köket på Ängslunda. Shit…!
Så denna dag kommer mestadels spenderas hemmavid, ladda batterierna. Städa ska jag också hinna med. 🙂
Men jag fixar det, jag är ju mer eller mindre född i köket eller ja åtminstone uppvuxen i köket. Bara för några år sedan jobbade jag som volontär vid Stiftsgården i Rättvik och arbetsuppgifterna var just köket. Allt från disk, duka fram frukosten, ställa ordning för lunch och middag. Ja så köket är ju ingen främmande miljö. Jag ser framemot denna utmaning. Ser framemot att träffa på nya bekantskaper, få nya arbetskamrater och nya uppgifter.
jag hoppas dock mina höfter håller, peppar peppar så har dem varit rätt okej nu i en vecka. 🙂
Men ja detta kommer säkert bli galet bra!

Nu blir det kaffe och cigg innan man ska göra sig klar att fara iväg för att prova arbetskläder. 👍

Ha det gött!

Leave a Reply

