Strunta i bärsen, du är inte gjord av stålar

Ibland gör man saker utan att tänka efter, utan att tänka på riskerna som man utsätter sig själv för.
Ibland stirrar man sig blind på alla siffror utan att ens tänka efter en extra gång. Man tänker att jo men det går, det fungerar. Och sedan plötsligt står man där i en slags återvändsgränd. Man inser att man har tappat kontrollen. Man inser tillslut att det inte fungerar längre. Att man inte kan stoppa huvudet i sanden och gömma sig, man måste dra upp huvudet, räta på ryggen och se sanningen i vitögat och erkänna för sig själv.

Jag gjorde något som jag nu får sota för. Det började med en sak och växte sig bara större och större.
Det blev något slags beroende.
Jag gjorde det nog för att må bra, trösta mig själv. Men i verkligheten så mådde jag bara bra i själva stunden. Sedan fanns alla känslor och ångest kvar där i alla fall. Ångest över själva handlingen.
Jag hamnade i ett ekorrshjul.
Och för första gången sedan cirkusen började så satte jag mig ner igårkväll med en bekant för att gå igenom alla siffror. Det blev en chock!! Det blev för mycket, tårarna bara rann. Jag var arg på mig själv. Så förbannad!! HUR kunde jag låta det gå så jävla långt.

Ja och nu så sitter jag här.
Jag kommer fixa det.
Det finns ljus i tunneln.
Men det kommer bli tufft!
Jag kommer behöva både stöd, motivation och en jävla massa pepp.

Jag lovade mig själv igår att nu jävlar ska jag kämpa mig uppåt igen! Jag kan inte sabba för mig själv längre. Det är bara JAG som förlorar på det i slutändan. Jag har själv satt mig i skiten  och det är jag som måste resa mig upp. Ta tag i allt, dra i handbromsen, kämpa och aldrig aldrig någonsin ge upp.
Livet är tufft, men det är bara jag som kan göra något åt det.
Jag kommer kunna leva men det kommer bli snålt.
Jag kommer få slåss mot alla sug. Jag kommer få slåss med mig själv. Men ja jävlar, jag är en FIGHTER!

Den där bärsen, jag kanske får hoppa över den. Eller unna mig en till helgen.
Den där pizzan eller hamburgaren kanske jag får ta till helgen.
Jag får sluta tänka att jag är gjord av stålar.

Jag har lärt mig min läxa.
Jag tog smällen.

Nu ska här kämpas!
Och inga krediter, åt helvete med krediter! :D👍

Love!

Leave a Reply

