Farsdag

En dag som denna då det är farsdag så virvlar mina tankar bort. Minnen som jag önskar inte fanns där, känslor som jag inte vill känna. Men tomheten efter den personen som borde ha funnits där sedan födseln, som borde ha sett mina första stapplande steg, som borde vara den som puschat mig framåt, som skulle ha hjälpt till när jag lärde mig cykla. Han som borde ha varit med på min första dag i skolan, som borde varit med på utvecklingssamtalen, han som borde varit stolt över mig när jag gjorde bra ifrån mig och han som skulle ha funnits där för att ge mig trygghet, kärlek och glädje. Han som skulle ha skrattat med mig och gråtit med mig. Detta har aldrig existerat. Han har aldrig velat ha kontakt med mig. I hans ögon finns inte jag och kommer aldrig heller att göra det.

Förr kunde jag gråta över hans beslut, förr kunde jag bli arg för att han inte ville ha med mig att göra. Det som mest gör ont är att han inte ville låta min släkt ha kontakt med mig. Men idag har jag kontakt med tre utav dem allra bästa. ❤ Och det är jag otroligt tacksam över.

Idag saknar jag honom inte alls, han är inget att sakna, han är inget att ha i mitt liv. Och jag gråter inte längre över spilld mjölk. Jag gläds istället över det jag faktiskt har.

Idag skänker jag en extra tanke till en man vars hjärta är stort och omtänksamt. Som är fylld med värme och kärlek. Idag fylls mitt egna hjärta med glädje. I snart fem år har du funnits där i mitt liv tillsammans med din fru och dina barn. Du tog dig ann mig och gav mig allt det där som jag saknade. Du tog på dig rollen som pappa till mig. Och vet du; när du skäller på på mig så gör du det för att du är rädd om mig, och för att du älskar mig. När jag gör något bra så gläds du över mina framsteg. När jag gråter så finns du där för mig. När jag skrattar så skrattar du med mig. När rädslan och ilskan finns där så är du den första jag vänder mig till. När jag ber dig möta mig för att ilskan bubblar inom mig så är det du som får ta smällen trots att någon annan skulle ha fått den. När du omfamnar mig tills jag lugnat ner mig, när jag inte hyperventilerar längre så låter du mina tårar falla tills det bryts till skratt. Du är helt underbar. Och idag är det din dag. Idag vill jag ge dig allt jag har. Trots allt detta så har du faktiskt tre egna barn plus en bonusdotter och oavsett om vi är dina egna eller ej så bryr du dig lika mycket om oss. Du ger oss allt av dig själv. Du ger så ofantligt mycket kärlek och trygghet till oss alla. Jag är så otroligt tacksam över att du finns i mitt liv och att jag kan få kalla dig för min far. Tack Anders för att du alltid finns där när havet stormar. ❤

Leave a Reply

