Våga satsa & ADHD

Dagens inlägg blir nog till tack vare en butik som fick mig att tänka ett snäpp längre. 

En lokal butik som vuxit ur sin roll  som butik/café och som istället övergår till att vara renodlad grossist. När jag läste det så var min första tanke trist, ändå har jag vetat om det. Men för att klara av ett sånt här beslut så gäller det att man inte tvekar utan istället satsar fullt ut. Man kommer liksom ingenstans om man inte vågar satsa. Och det är just det som dagens inlägg kommer handla om.

Ibland kommer man till en punkt här i livet när man måste våga satsa lite mer än vanligt. För snart 3 veckor sedan valde jag att sätta ner foten, att en gång för alla be om hjälp. Det handlade ju trots allt om mig och mitt liv. Min framtid. Jag åkte för att träffa läkaren som jag hade tid hos, där och då släppte en sten från mitt bröst. Jag fick det svart på vitt, bara genom ett litet test; jag har ADHD och min medicin har varit cigaretter. Men när jag slutade med dem så hände något i mig. Jag blev plötsligt hyperaktiv. Kunde inte sitta still, kunde inte koncentrera mig och inte kunde jag sitta still mer än fem minuter för att se något på tv. Allt gick i 200 knyck! Hjärnan arbetade fullt ut, nästan så man såg hur det ångade. Mitt liv skulle komma att förändras i och med att jag slutade med cigaretterna, det som varit min räddning och min medicin. Redan som 12 åring började jag röka men mer för att visa mig tuff. Och jag vet att redan när jag var barn så har det väl pratats om att jag har ADHD men ingenting har hänt. Förstår nu varför det alltid blev bråk, skrik och tårar. Varför det ibland hände att min fosterpappa fick sätta sig över mig för att jag ens skulle kunna lugna ner mig och för att han skulle återfå kontrollen över mig. Förstår också varför jag ibland kunde gå från 0 till 100!  Det är galet när jag tänker efter. Jag visste ju inte vad som var fel då. Jag visste inte varför skolan var skit, varför jag inte kunde koncentrera mig. Men nu vet jag. Si så där 20 år senare! Frågan är varför inget hände då? 

Men i alla fall, jag har fått medicin och det är nu jag måste börja om, börja lära känna mig själv igen. Och jag tänker satsa fullt ut, köra rakt på! Jag vet att resan kommer bli tuff, jag kommer slita mig själv i håret men jag kommer aldrig att tveka. Kommer aldrig tvivla på mig själv! 

Ibland måste man våga satsa för att vinna! 👌☺️ Vägen kommer inte vara spikrak, den kommer innehålla några kurvor och det är okej! ❤️

  

Leave a Reply

