Du går inte sönder 

Ett tag trodde jag att det inte kunde bli värre än vad det redan var och är. Hungern är som bortblåst och varje dag är måltiderna en kamp!  Jag måste hela tiden kämpa för att överhuvudtaget få i mig mat. Men jag är envis och snart nog kommer det gå som en dans på rosor. Man får inte tänka negativt för då blir det så, bättre att man tänker positivt så gott det går. Försöka i alla fall. 

Mitt mående är stabilt trots allt, för jag känner mig rätt lugn ändå. Det är bara det att det känns tomt. Fruktansvärt tomt. Jag vill bara få ordning på skiten, det var ju liksom inte här jag skulle hamna. Jag var ju på väg åt ett helt annat håll, vart gick det fel? 

Känner mig tom på känslor. Tom på luft. Tom på orden

Vart försvann mitt jag? Visst styrkan, modet och viljan finns där. Hoppet finns också och det sägs ju att hoppet är det sista som överger en och jag är beredd på att hålla med där. 

Livet har brutit ner mig många gånger men varje gång har jag rest mig upp, starkare än någonsin! 

Ingen har sakt att livet är en lätt match, ibland förlorar man och ibland vinner man. Gäller bara att spela spelet rätt. För i poker finns ingen joker. Att må dåligt ibland är bara mänskligt, att drabbas av psykisk ohälsa är vanligare än man tror. Men en sak ska man komma ihåg och det är; psykisk ohälsa smittar inte, det gör bara förbannat ont i själen. 
Håll ut, det kommer en dag då det vänder ❤️😘

  

Leave a Reply

