Som en spegelblank sjö

Ni vet känslan när det bara är tvärtomt i huvudet. Nä förresten ni vet inte det, för någon ADHD där allt går i 180 knyck har ni inte haft. Men strunt samma, att leva med ADHD är ingen enkel match. Just nu verkar äntligen medicinen hjälpa och det är så där tvärtomt och lugnt i huvudet. Fast den där inre rastlösheten finns kvar men absolut inte på samma sätt som förr. Det är en galen känsla när det plötsligt är lugnt. 

Lite som en spegelblank sjö när vinden är som lugnast. 

Ja inte trodde jag väl detta i min vildaste fantasi, att jag tillslut kunde känna en sorts lugn. Även om det är nu som jag måste lära känna mig själv, den lugna och stabila människan. Kämpa, det kommer jag alltid att göra oavsett hur många gånger livet tänker bryta ner mig. Att inte ge upp hur svårt och jobbigt den än är, ja det är liksom min filosofi. 

Jag hade rätt i mina tankar och funderingar och även M hade rätt. Ni börjar min resa, min vandring mot nya mål och nya höjder. 

Aspbergers och Bipolär är en del utav mig! 

Och jag accepterar att det är så. Men det kommer krävas utredning och det är okej,  jag vill bara bli rätt behandlad för en gångs skull. Ska få testa bolltäcke för att se om det hjälper mig till lugnet. Har faktiskt bara hört gott om det i alla fall. Jag är på rätt väg och på rätt spår! Grymt! Härligt! Underbart

Jag är inte längre rädd, jag tar fighten! 

Puss 😘

  

Leave a Reply

