Är det okej? 

Är det okej att falla, är det okej att må dåligt, är det okej att be om hjälp? Svaret är självklart ja

Ibland behöver man be om hjälp när insidan gör för ont, när hoppet sviker och ångesten dryper. Det är okej att känna. Det är okej att gråta. Livet har sin up and downsperioder, jag tror att alla har det lite nu och då. Det är bara mänskligt och inte alls något fel med det.

Hela den här helgen har verkligen satt sina spår, prövat mig ända ut till fingerspetsarna. Den har verkligen knockat ner mig pladask. Och där ligger jag helt utslagen medan jag hör domaren (livet) räkna ner från 5, 4, 3….jag försöker resa mig inser att det är omöjligt…2, 1, 0 det tjuter i öronen och jag inser att tiden är ute. Jag förlorade ytterligare en rond. Paniker smyger sig på, ångesten gör att jag bara vill försvinna och livet har prövat mig ytterligare en gång utan mitt medgivande. 

RÖR INTE! Jag hör mig själv skrika till personalen som fingrar på mina saker och samtidigt känner jag frustration! 

LÅT BLI! Men för i helvete låt bli mina saker! Hon står som frågande och fattar ingenting. Jag förstår att du inte fattar, hur ska du liksom veta hur jag funkar? Står ju liksom inte inristat i pannan precis. 

Raseriutbrott mer eller mindre för att någon rörde bland mina saker, ändrade om och gjorde det förbjudna, det som liksom kan få mig att explodera på ett ögonblick! Var sak har sin plats. Det gör ont. Jag behöver min trygga lugna miljö där jag känner igen allt. 

Men helgens schema har verkligen inte funkat. Känner ändå tacksamhet över att jag kan beskriva med ord hur det blir när det känns så där galet, när allt bara kraschar. Livet är en prövning och jag tar fighten. Man inser hur sårbar man faktiskt är som människa när allt ställs på sin spets. Jag valde inte att bli sjuk, jag valde verkligen inte det här. 

  

Leave a Reply

