När allt kraschar 

Plötsligt ser jag hur sårbar jag är i vissa situationer speciellt när rutiner bryts och ingenting längre stämmer. Person A säger en sak medan B säger en helt annan sak och på mitt schema och i mitt huvud står och finns det som är rätt. Och vad är rätt? Jo det som står på schemat. Snälla förstår ni verkligen inte hur illa det blir för mig, vilka katastroftankaf som uppstår? Det står faktiskt promenad efter lunch då måste vi gå efter lunch. Det står faktiskt att jag ska ha sällskap vid måltider och då ska det vara så. Efter middagen står det att jag ska skriva och måla, det är faktiskt den enda strukturen och rutinen som jag har för tillfället. 

När ingenting blir som det står att jag ska göra under dagen blir jag inåtvänd och slutar helt att fungera. Hur länge det varierar från gång till gång. Men jag behöver mina rutiner och mina krav. Just nu känns det som om jag är på väg upp i molekyler och det vill vi inte. Det är inte lätt må ni tro. 

Rutiner och struktur är A och O för mig! 

  

Leave a Reply

