På hemmaplan

Nu har jag varit hemma sedan i måndags. Kom hem kring 15:00 den dagen och jag möttes utav strålande fint väder. Det gick bra att åka taxin hem också, hade ju en chaufför som visade sig gilla Lars Winnerbäck och inte nog med det han satte dessutom igång en skiva med han! Snacka om att han gjorde min resa! 😃 

  
När jag väl kommit hem så kändes det till en början lite skrämmande och otäckt. Jag som hade isolerat mig totalt från människor på avdelningen. Jag kände hur hjärtat rusade bara genom att kliva utanför dörren. Men jag lyckade övervinna allt det där också. Men det känns faktiskt skönt att vara på hemmaplan trots allt. Det första jag gjorde i måndags var att åka med M och storhandla inne på Willys – vilket var en kamp mellan mig och paniken. Jag gick trots allt vinnande ur den ronden så 1-0 till mig! Men allt har gått bra i alla fall. 

Nu sitter jag här, det är onsdag kväll och jag sitter och pysslar medan Mörbyligan går på i bakgrunden. Hade nästan glömt bort hur bra dem är! Känns skönt. Helt slut i kolan. Så det blir nig sängen för min del snart. 

  

Leave a Reply

