Känslor utan uppehåll

Ungefär så här känns det ibland. Vissa dagar är jättebra medan jag kraschar handlöst nästa dag. Jag försöker verkligen, jag kämpar varje dag. Ingen ser smärtan som finns inuti mig, ingen kan se alla ärren som finns i mitt hjärta

Ibland vill jag bara skrika ut så att du förstår. Smärtan är stundtals svår att handskas med.

Pulsen ökar. Adrenalinet pumpar. Och jag känner mig mer vilsen än vanligt. Trots att det ibland känns som jag ska gå sönder så kämpar jag efter luft. Att hålla mig ovanför vattenytan är något jag lärt mig. Att jag dessutom lärt mig att svälja gråten om och om igen för att inte visa mig svag. För svag är det sista jag vill vara.

Jag känner att något är fel. Kroppen går i 180 medan hjärnan är lugn som en filbunke. Varför? Att leva med ADHD är fan inte lätt. Vissa dagar är värre än andra. Ibland undrar jag varför inget gjordes mycket tidigare. Jag har förlorat så många år utav mig själv och mitt liv. 

Jag vill bara kunna vakna upp en morgon och känna lycka så där på riktigt. Ibland känner jag inga känslor alls, jag har blivit en känslokall människa i vissa situationer och det skrämmer mig. Tack och lov är jag inte så varje dag. Men jag kan känna att jag blir likgiltig gentemot människor. Medicinen gör så att jag blir avtrubbad. Men jag försöker, jag kämpar för livet finns bakom hörnet. 

Jag kommer aldrig att ge upp hur tufft det än må vara. Det är okej att känna. 

  
 

One thought on “Känslor utan uppehåll

Leave a Reply

