I en hård värld fylld med kärlek. 

Det finns en man vars hjärta är fylld med mänsklig kärlek och värme. Finns inget hat, ingen ondska bara en massa kärlek i överflöd till sina medmänniskor. Men han har också fått gå igenom prövningar efter prövningar. Denna man är min största idol. 

Han står för sina gärningar, sin medmänsklighet. Han sprider ljus i mörkret och han kan få hela jorden att gunga till. En människa med så mycket färg, så mycket mänskliga värderingar och funderingar. 

Denna man skulle jag kunna tänka mig att fika med, surra om livet, om det som är rätt och det som är fel – ja bara sitta där och filosofera över en kopp te. Kanske skulle han kunna ge mig goda råd oss människor emellan. 

Hur jag ska leva livet i den värld där hatet är så stort, bara för att man inte är som andra. Trots allt är jag en stolt flata. Orden kan hagla över mig, dem där hatiska orden. 

Jag vill vara som han, sprida glädje och kärlek istället för hat! Våga ta plats, våga existera. 

Han som är min stora idol! Han som skriver dem bästa och klokaste orden när man som bäst behöver dem. Tack för att du finns Rickard och förgyller mitt liv bara genom dina ord och texter. You rock! 🌈🌸 

   
 

Leave a Reply

