Livet suger. 

Ibland känns det som om alla runtomkring mig kollar snett, tisslar och tasslar när jag går förbi. Ibland önskar jag att allt vore annorlunda, att jag var någon annan. 

Livet suger. Men bara ibland. Jag vill så mycket, men blir snabbt trött och slut, trots att kroppen fortfarander är full med energi. Jag kämpar varje dag med min ADHD! En evig kamp! Mellan mig och livet. 

Ibland blir ångesten bara för mycket. Ibland vill jag bara försvinna från den här världen. Sluta existera. Men jag vägrar låta mig tryckas ned. Livet är mitt och jag tänker leva det. Jag tänker möta alla de motgångar jag möter efter vägen med en klackspark. Jag tänker inte ge upp även om det känns så för stunden. 

Livet har brutit ner mig många gånger förr. Jag har alltid valt att ta fighten. För jag har styrkan. Jag har kämparglöden

Sedan jag började med concertan så känner jag av aspbergersdragen tydligare än förr. Jag vet att min omgivning säger annat, dem ser inte det jag känner. Medicinen gör mig liksom lugn som en filbunke i huvudet, skrämmande – jo! 

Idag är en sådan dag där paniken har växt sig stark, ångesten är ett faktum. Men tur att jag har en familj att gå till ibland när det stormar. ❤️ 

Även denna gång kommer jag vinna! 

Leave a Reply

