Fyra väggar och ett tak

När allt kommer ikapp och man inser hur jävla tomt det känns. När känslorna svajar till och får det att kännas som en enda stor storm. Då inser man hur liten man är på jorden, hur fort allt kommer ikapp. 

Ett hus betyder väl inget, så tänkte jag mycket förr. Men jävlar, ett hus kan faktiskt betyda så otroligt mycket. För mig fanns det ett hus som betydde mer än bara värme och kärlek. Det betydde även familj, trygghet, glädje, ilska och sorg. Där i huset har jag mer eller mindre växt upp och där i huset lät jag mina minnen växa. Det var där jag fick lära mig vad trygghet var, det var också där jag började hitta mig själv, där jag fick lära mig vad som var rätt och fel. Aldrig någonsin trodde jag att ett hus kunde betyda så som det faktiskt gjorde och gör. För även om mormor inte bor kvar så finns ju alla minnen kvar, ja i varje hörn finns dem kvar. Minnen som jag själv måste ta itu med, som jag måste arbeta med för att kunna släppa. Sorgen och saknaden kommer alltid att finnas kvar och detta okej

Just denna årstiden känns lite skrämmande att ta sig igenom. Det behövs inte krattas, rycka ogräs, rensa i rabatten – det behövs helt enkelt inte göras vårfint på gården. Det behövs inte klippas något gräs till sommaren och inte heller behövs det fyllas på med ved till hösten. Allt det här saknar jag. Allt det här var ändå en slags terapi för själen. 

Tänk vad ett hus egentligen kan betyda.

Trots alla känslostormar så vet jag att huset fått fantastiska människor som vill ta hand om det och som vill satsa. Huset kunde inte fått bättre människor under sitt tak och innanför väggarna. Nya minnen ska skapas där. Glädje, sorg, kärlek och ny trygghet ska byggas upp och det är du så värd. 

Huset har fått stå pall för mycket! ❤️

Ett hus är så mycket mer än fyra väggar och ett tak! 

   
 

Leave a Reply

