Musik är livets medicin 

Jag vet inte hur man gör när man lever. För att inte vara rädd, att bli älskad, att bli sedd. Vet bara inte hur man gör. 

Dessa rader från låten: Jag vet inte hur man gör med Ulrik Munther får bli starten på dagens inlägg. Just dessa rader har etsat sig fast i mitt huvud. Och just citat från olika låttexter har blivit en del av mig jag. Att liksom hitta några enkla rader som kan stämma in på livet i sig och verklighetens känslor just då och just där. Finns många olika låtar med spännande citat att hämta, bland annat så har vi Winnerbäck och Hellström två starka namn med massor av bra musik! Alltså finns det något bättre än dessa två? Jo kanske, det är klart men när vi kommer till musik så är dem nog bland dem främsta i sitt led. 

Men dagens inlägg skulle inte handla om musik. Men då jag tappade tråden så får det här inlägget bli tillägnad de båda två. 😃 

Leave a Reply

