Nödbromsen 

Molnen hänger tunga utanför mitt fönster, gråa tunga moln. Regn är nog att vänta. Sitter vid köksbordet, ur högtalaren strömmar ljudet utav Lars Winnerbäck. Rätt avkopplande tros att han sjunger om att man inte får någon ordning på livet, kan nog hålla med där en gnutta. Jag får liksom ingen ordning på mitt liv, det kan vara så förfärligt, det kan vara så bra. 

Haft en arbetsvecka som faktiskt varit helt okej trots att jag kraschat när jag kommit hem. Då när allt bara går ur mig och jag liksom rasar ihop i en hög, liksom så där pladask, som en pannkaka. Men i det stora hela har jag överlevt, trots smärtan, trots ångesten. Men nu är det helg, och även om jag helst av allt skulle velat varit på jobbet istället så känns det helt okej. För vila behöver jag, för in i väggen är det sista jag vill igen. Jag måste liksom lära mig att vila, våga vara och njuta. Ta hand om mig själv lite mer. Inte låta allt gå i 180 knyck hela tiden. Jag måste bara hitta den där spärren, handbromsen eller nödbromsen. Strunt samma jag måste lägga i bromsen så det inte spårar. Jag är för dålig på att våga ta hand om mig själv, våga sitta ner och bara vara. Hela tiden nya projekt som ploppar upp. Men övning ger färdighet. Visst visst? 

Musiken har hunnit ändras många gånger medan jag suttit här och skrivit, just nu är det Gabriel Kelley som sjunger. Han är föröveigt en bra snubbe och en bra sångare, sett honom live. En upplevelse i sig. 

Nu måste jag nog göra något vettigt, som tex disken. Den diskar inte utav sig själv ju. Så liks bra att ta itu med den nu. Sedan blir det till att plocka lite här hemma. 

Kram på er ❤️

Leave a Reply

