Måste våga

Den där jävla klumpen utav ångest, som gör att jag nästan tappar fattningen och luften. När jag mest av allt bara vill skrika “stop” det räcker! När jag bara vill ha en kram som säger att allt blir bra. När så till sist tårarna får chans till att rinna längs med mina kinder. Jag har varit stark länge nu, jag har vägrat visa mig svag. Jag har inte tillåtit mig själv att känna efter hur jag faktiskt mår. Jag har spelat ett falskt spel och jag själv har varit den tickande bomben i spelet medan alla andra bara varit med som några simpla spelpjäser. Jag undrar vem jag faktiskt har lurat. Mig själv? Omgivningen? Eller någon helt annan? 

Du vet inte om ärren på mina armar, du vet inte om att dem är nya. Du vet inte om hur ont det faktiskt gör när det känns som om hela jag ska gå upp i molekyler. När det känns som om hela jorden bara snurrar medan jag står stilla. När jag låtsas skratta och le trots att jag helst bara vill gråta. Jag vill känna mig liten men ändå så vuxen. Jag vill känna mig älskad men ändå inte vara till besvär. Jag vill känna mig behövd men ändå inte. Jag vill ha en trygg famn att krypa in i när allt bara gör så där förbannat ont. Men samtidigt vill jag bara bli lämnad ifred utan några tomma ord. 

Alla känslor bara hopar sig. Jag känner att jag inte riktigt har kontrollen. 

Jag är inte van att människor ser mig för den jag är, jag är inte heller van att människor älskar mig för den jag faktiskt är. Jag är inte van att människor bryr sig och vill mitt bästa. Jag är inte van att människor faktiskt tar emot mig när jag faller, att dem står kvar och hjälper mig upp. Jag är inte van. Och det skrämmer mig. Något så fruktansvärt. Hela situationen känns skrämmande, så fasansfullt. Så nytt. Jag måste lära mig att hantera alla känslor, våga lita på dem som faktiskt bryr sig, som vill mitt bästa. Som varje dag kämpar med mig. Som vill att allt ska gå bra, att det ska bli så bra som möjligt för mig. Allt är så nytt. Och allt skrämmer mig. 

Ett steg i taget ett steg. Försiktigt. Att våga lita på människor, deras ord och allt dem säger. Jag måste låta mig själv våga. Jag har blivit sviken förr men dem som finns nu är ärliga, raka och helt underbara människor. 

Leave a Reply

