När ska allt vända 

Det river och det sliter men framför allt – det gör så jävla ont

Livet gör ont, förbaskat ont. Det känns som någon vrider om allt inom mig så att jag tappar luften. Inom mig känns det som ett enda stort stort kaos och jag vill mest bara skrika ut min frustration! Men som vanligt är jag tyst som en mus. Håller allting inom mig tills det brister, tills bägaren har runnit över. Jag försöker blicka framåt, ta en dag i taget men det går som inte. Jag letar bara efter flyktvägar hela tiden. Jag måste bort från allt det här. Jag fixar inte det här kaoset längre. Istället för att säga hur det innerst inne känns så väljer jag att stänga inne allt. Jag vet inte varför det blir så men antagligen för att jag inte vill känna mig till besvär. Jag vill inte besvära andra med hur jag mår, jag vill inte göra dem oroliga. Att stänga inne allt då känns som en enkel lösning

Livet känns som om det handlar om så mycket annat. Vad är liv egentligen? Är de det som vi lever idag? Jag undrar vad meningen med livet egentligen handlar om, när vet man om man har hittat med meningen med livet? Alltså det bara snurrar i huvudet och jag kämpar hela tiden med att hålla huvudet ovanför vattenytan. Ärligt…jag orkar INTE längre, jag vill inte behöva känna den där tomheten, den där hopplösheten och den där ständiga oron som ligger där inne och gnager. Jag vill känna glädje, lycka och harmoni. Jag vill kunna njuta av livet. Jag vill kunna skapa nya minnen med människor jag äskar. Jag vill kunna få den där kramen som jag så gärna behöver få när det känns så där helt nattsvart. Hur mycket ska man som människa orka med

Ibland blir jag less på mig själv, less på att vara sjuk, less på att vara så fruktansvärt rädd för hur morgondagen ska se ut. Jag vill vara som alla andra, känna att jag har ett liv att kämpa för, ett liv som jag trivs med och en värdefull sysselsättning. Förvisso så har jag ju en sysselsättning som jag faktiskt trivs på men ändå…det känns ändå som om någonting fattas och jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt. 

När ska allt vända, tills jag hittat svaret så tänker jag fortsätta kämpa och grubbla. 

“Här sitter jag och baddar såren med salt, det går åt helvete med allt”


Leave a Reply

