Permis.

En gnagande ångest river och sliter inom mig. Ena sekunden vill jag bara springa ifrån allt för att i nästa sekund bara känna att jag vill gråta och känna mig som ett övergivet litet barn. Jag vill bara slå mig fri, slå mig fri från allt skit! Jag vill kunna må bra, skratta ärligt och känna glädje. Vart har allt det där tagit vägen? Är det för mycket i huvudet på mig, är det alla känslorna som inte vill släppa greppet om mig eller vad är det frågan om? Känns som om denna svacka var svårare att ta sig ur än vad jag först trodde. Ibland känns det som om jag bara vill ge upp. Skita i allt. Lägga mig ner och bara gömma mig från livet och allt det där som gör så fasligt ont inom mig. Hur mycket ska jag orka? Hur mycket länge till ska jag vara nere i denna svacka? Snälla ge mig orken att fortsätta kämpa, ge mig styrkan, ge mig energi – jag behöver den!! 

Det är jobbigt att vara människa. Helt hopplöst. 

Just nu har jag permis från avdelningen, jag kom hem igår. Allt känns som om det går åt helvete, totalt!  Jag trodde att det skulle kännas skönt, trodde jag skulle må bra bra. Men jag gör verkligen inte det. Men jag kämpar för kung och fosterland! För jag vill inte visa mig svag, jag vill inte visa hur jag mår. För jag vill vara stark och inte behöva åka tillbaka. Jag intalar mig själv hela tiden att jag är okej, att jag mår bra. Vem försöker jag lura? Antagligen mig själv!! Och jag är så jävla less på att behöva ljuga för mig själv, jag är så jävla less på att behöva hålla allt inom mig tills jag är som en tickande bomb. Tills allt bara exploderar. PANG! Bomber och granater. Jag faller som en stupad soldat. Fastän jag inte vill det. 

Men jag tänker fortsätta kriga. Jag tänker fortsätta kämpa oavsett. Jag ska KLARA detta!! 

….jag behöver en kram! 

Leave a Reply

