Ingen vanlig dag! 

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Magnus födelsedag Hurra Hurra Hurra! 

Magnus kom in i mitt liv genom min godman, han visste mer om mig än vad jag faktiskt trodde. För mig har Magnus betytt sjukt mycket sedan dag ett och eftersom att han var så lugn och trygg i sig själv så kände jag att jag ville ha honom som kontaktperson. Först visste jag inte riktigt hur jag skulle gå till väga för att våga berätta och tala om hur jag kände och tyckte. Så jag ringde min godman och berättade att jag visste en som jag skulle kunna tänka mig att ha som kontaktperson, han sa då att ja men det är väl bara att fråga då? Nä, det är det inte för jag vet att denne kommer säga nej. Anders, min godman sa då att hur kan du veta det, du har ju inte ens frågat. Nä jag vet svarade jag, och sedan fick jag prata med Magnus. Jag var sjukt nervös för att ställa frågan. Men jag gjorde det. Han ville så klart veta mer om vad det gällde och vad det handlade om. Men efter det så gick allt i ett rasande tempo! Plötsligt var han min kontaktperson och ingen mer är jag var lycklig för det! 

Magnus har betytt och betyder sjukt mycket, han hat funnits där i med och i motgång. Han har tagit emot mig när jag rasat, han har hjälpt mig upp, han har kämpat med mig sida vid sida. Han har ALDRIG någonsin valt att ge upp! Och det är något som jag är otroligt tacksam över. 

Många gånger har jag varit trotsig som en barnunge, många gånger har jag skrikit åt honom, många gånger har jag betett mig som ett svin rent ut sagt!! Det är nästan så att jag skäms när jag tänker tillbaka på hur fan jag varit mot honom. Men trots det så väljer han att att stå kvar och kämpa med mig. 

För han vill mig väl, han vill se mig må bra, han vill se mig skratta utav lycka och han vill se mig växa som människa.

Många gånger har jag verkligen känt rädsla över att förlora honom då han betyder så otroligt mycket. Han får mig liksom att tänka ett steg längre, har får mig att tänka i andra banor och jag är enormt stolt över det. Han har verkligen visat vart skåpet ska stå, att man inte kan bete sig hur som helst! 

Magnus är inte bara min kontaktperson – han har också blivit en fadersfigur, en person att se upp till, en person att känna tillit till, en person som jag kan kalla för hjälte! Så ja, Magnus är verkligen en betydelsefull person på många sätt och vis – och idag är det hans dag, bara hans! 

Så med detta inlägg vill jag gratulera honom på födelsedagen, för det mod han har, för den styrkan han har, för den tryggheten och glädjen han sprider runtomkring sig. Man ska vara stolt om man känner Magnus för han är helt klart bäst! 

Så stort stort mega GRATTIS på din födelsedag! 

/Fia 

Leave a Reply

