Flyttat! 

Så där, i onsdags fick jag äntligen tillgång till den nya lägenheten efter månader (som kändes som en evighet) då den äntligen var klar efter all renovering. Ingen var gladare än jag den dagen kan jag lova! 😊 Grabbarna grus det vill säga Magnus och Anders hjälpte mig med allt vad det innebar. Utan dem hade det inte funkat, så dem ska fan ha en eloge för att dem ställde upp! Har tänkt att bjuda dem på middag eller något framöver som tack och för att visa min uppskattning. För dem är guld värda för mig. Dem betyder trots allt mer än vad någon kommer att kunna förstå. 

Men åter till flytten; allt flöt på bra och alla mina saker hamnade där dem skulle. Framåt sju var vi klar och det mesta var på plats. Nu kunde jag börja packa upp lite. Men först behövde jag få vila och spara på energin till dagen, då stod städning utav gamla lägenheten på schemat. Så strax före 10 på torsdagsmorgonen gick jag över för att påbörja grovgörat. Och jag kan lova det var tamejfan ingen enkel uppgift. Spisen/ugnen skulle rengöras, så jag skrubbade och skrubbade. Tack gode gud för svinto 😉 vad hade jag gjort utan svinto liksom? Jag skrubbade så jag fick sår på fingrarna. Allt skulle vara perfekt. Och jag vet att många tyckte att jag satte för stor press på mig själv när det gällde städningen. Men i mitt huvud fanns bara en tanke; det skulle vara kliniskt rent. Man skulle verkligen känna att det faktiskt var rent. Typiskt mig. Jag skrubbade kryddhyllorna, fläkten och bakom kryddskåpet. Drog ut säkringen till kylen och frysen, frostade av fryshelvetet, diskade alla hyllorna som tillhörde kylskåpet för att därefter torka ur kylen. Så långt var allt lugnt. Men sedan när jag skulle sätta fast alla lister till hyllorna så brast det. Listerna passade inte, vilken skulle sitta på vilken? Jag svor högt för mig själv för att sedan bara sjunka ner på golvet. Jag kände tårarna börja rinna, ångesten och hopplösheten var ett faktum. Klockan var runt fyra och jag var inte ens halvklar. Jag hade allt annat kvar också. Badrummet, golvlistor, element, hyllorna osv osv. Fönstrena var redan gjorda då jag fick hjälp med dem. Jag skrev till en fin vän, hon kom över med en stor fet pizza. Hungern var ett faktum. Där satt vi mitt på golvet i hallen. Jag nästan kastade i mig maten, man skulle nästan kunnat trott att jag inte ätit på år och dar. Därefter kom två änglar ner och gjorde klart resten åt mig. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vilken lättnad. Ni anar inte vad det betydde för mig? Men städningen blev klar till slut, förådet sopades rent och alla sopor drog vi iväg med till soprummet! Dagen efter var det dags för den slutgiltiga besiktningen och den vart godkänd! Lämnade gladeligen över påsen med alla nycklar till gamla lägenheten. Och äntligen kunde jag känna att det nu var ett avslutat kapitel! 

På fredagen blev det jobb på bästa praktiken 11-18 var tiderna som det handlade om. Helst hade jag bara velat varit hemma och tagit itu med allt som behövdes göra. Men jag hann med det trots att jag slutade sent. Det mesta åkte upp den kvällen. Dagen efter (lördag) kunde jag mer eller mindre ta det lugnt. Det ända som jag behövde göra var att få upp alla tavlor där jag ville ha dem. När jag så var klar så kände jag mig enormt nöjd! Jag hade fått till allt precis så där som jag vill ha lägenheten! 😊👌

Jag tackar alla inblandade för all hjälp jag fått. För allt stöd jag fått. För alla peppande ord jag fått! Ni har en stor betydelse för att det gick så pass smidigt som det faktsikt gjorde! En stjärna till var och en utav er! 

Så stort TACK för att just ni finns i mitt liv, att ni förgyller mitt liv med er närvaro.

Bjuder på lite bilder från nya lägenheten. För det är nu som jag faktiskt kan vända blad och påbörja ett nytt kapitel. Nu kan det bara bli bättre! 

Vardagsrummet känns både stort och luftigt, här kommer det finnas tid för avkoppling framför tv:n eller för trevliga sällskapskvällar. Ja, och så klart har Xena fått en stor härlig och en egen liten hörna. 

Sovrummet känns både luftigt och välkomnande. Skapligt skönt med ett riktigt sovrum!

Köket som är stort och härligt som även inbjuder till gemenskap om så önskas. Diskmaskin har jag också fått.

Hallen, som hälsar dig välkommen med värme och kärlek. 

Stort och fräscht badrum. 

Ja nog kommer jag allt trivas här, inget snack om den saken! 😊

Over and over! 

Leave a Reply

