Allt handlar om överlevnad

Allt handlar om överlevnad. Varje dag är en kamp i sig! Jag är otroligt tacksam över att jag har min praktikplats att gå till. För oavsett hur jävligt jag mår och mycket hellre skulle vilja ligga kvar under täcket i sängen och stirra in i väggen så tar jag mig alltid upp och iväg till praktiken. För när jag väl är där så släpper allt – det är som att kliva in i en annan värld. Dem jag jobbar med gör dagarna lite sådär extra bra, dem får mig att må bra, dem får mig att prova mina egna vingar och dem får mig att utvecklas till det positiva. Alltid glimten i ögat och alltid en gnutta humor som gör att man inte kan låta bli att låta ett leende växa fram. Och det är inte bara dem som gör mina dagar utan även alla trevliga kunder. Den ena kan dra ett skämt så vi viker oss dubbelt, någon annan bockar och bugar medan någon annan alltid ska surra sport. Ingen är den andre lik. Någon ska hämta paket, man hämtar det från hyllan, scannar och lämnar över det till kunden som tackar hjärtligt. En annan kommer in och ska ha sin spelkupong rättas ‘pling’ wow! Där satt den och en glad kund lämnar lokalen. En annan vill vinna på Triss medan någon annan vill spela på lotto. En stressad kund kommer in och vill ha korv med bröd kanske med senap och räksallad på, men lika trevlig ändå. Dags att fylla på i hyllorna, torka borden och se till att allt ser bra ut. Ibland får vi tid över till att surra och peppa varandra. Vi är ju ett team och ett team måste hålla ihop. Vi misslyckas ibland, men vi krigar på – tillsammans! Vi rättar till våra fel och misstag och lär oss utav dem så vi inte gör om samma sak igen. 

Men en sak är jag säker på, att utan er alla så skulle jag inte orka. Då skulle jag tycka att mitt liv var tråkigt och meningslöst. Ni ger mig styrka, ni ger mig hopp och ni får mig att våga tro på mig själv. Så tack som fan för att jag får chansen att vara hos er! Jag är stolt över er och jag är stolt att få vara tillsammans med er. ❤

Leave a Reply

