Skåne i mitt hjärta! 

Nu har det snart gått en månad sedan jag köpte min allra första egna lägenhet och flyttade in! Det är väl det som kallas för att vuxenpoäng! 😃 Men det är två månader sedan som flytten ner till Skåne gick. Och jag ångrar det inte för en sekund. Visst det kommer dagar som bara drar undan marken från min fötter och som sätter hela världen i obalans. Men jag har också lärt mig att det är okej så länge man reser sig upp igen och inte gräver ner sig. Att vara vuxen är fan inte lätt, det är både tufft och krävande men samtidigt lär man sig något nytt varje dag och det är faktiskt det som formar en till den man ska bli och vill vara. Man måste våga chansa, man måste våga riskera för att klättra uppåt på karriärstegen. För att kunna nå sina mål och drömmar så måste man våga göra nya saker. Man måste våga utmana ödet. ❤️ 

“Livet är inte någon dans på rosor precis det är en dans med svåra steg.”  

Jag trivs som bara den här nere i Skåneland. Jag har hunnit med att jobba som volontär vid Lundapride vilket var en grym upplevelse, förutom allt slit och jobb så träffade jag grymt härliga människor som alla satte sina spår i mitt hjärta. Deras sätt att vara, inga dömande blickar, bara en massa ren och skär glädje och värme. Och för allra första gången kände jag att jag faktiskt passade in och jag var en i mängden! Den helgen växte jag enormt mycket i mig själv! 🙏

Och hur trivs jag i Veberöd då? Jodå, jag trivs faktiskt bra, ja bättre än förväntat. Jag trodde att jag skulle längta tillbaka till Hälsingland och Arbrå igen men vet ni, det gör jag inte. För Arbrå har ingenting att erbjuda och jag är enormt tacksam över att jag tillslut vågade gå min egna väg och lämna allt bakom mig. Det är ett val som jag aldrig kommer att ångra. För ni vet när människor vet allt om en själv utan att du själv vet om det och när det tisslas och tasslas bakom ryggen på en för att du sticker ut ur mängden…ja, det är något som jag faktiskt jävligt stolt över att jag vågade lämna. För det sägs att är man inte född Arbråbo så kommer man heller aldrig in i “gemenskapen” och det stämmer nog jävligt bra! 

Jag saknar Ingenting där uppe förutom några enstaka människor. Men det är också det enda. 

Men det finns något som tynger mig, som får mig att undra lite över mänskligheten. Familjen. Jag trodde mer på den så kallade familjen jag en gång hade. Jag trodde mer på värme och kärlek. Att familjen är människor som ska finnas där oavsett. Men det finns vissa som sårar mig genom sin tystnad. Tack för det, ni har verkligen visat vilka ni är. Tragiskt hur vissa kan bete sig. Men ja, jag tänker inte ödlsa mer tid och energi på er. Ni har verkligen visat mig vart ni står genom att inte kunna acceptera det val som jag faktiskt har gjort. Så vad säger man? På återseende eller något. 

Men som sagt jag tänker inte gräva ner mig bara för att vissa beter sig som om jag inte fanns. För jag har en familj nu, även om den är liten men det är en familj som betyder enormt mycket för mig. Dem som finns där, som får mitt liv att kännas som en vinst. Jag trodde aldrig att jag skulle få säga att jag har en familj, men det har jag. Och min familj är den vackraste familjen man kan önska sig! ❤️ Jag älskar er otroligt mycket! 

Nu måste jag börja avrunda här, jag ska ner på banken och fixa lite saker, ta en runda med cykeln och utforska Veberöd lite mer. Ska försöka hitta ett visst ställe, för ikväll är det allsång just där och jag skulle vilja dra dit. Så idag ska jag på upptäcktsfärd. Men innan jag avslutar tänkte jag bjuda på några bilder bland annat från lägenheten! 

Puss och kram på er och var rädda om varandra! ❤️ 

One thought on “Skåne i mitt hjärta! 

Leave a Reply

